Overdenking

In geloof spreken En aangezien we dezelfde geest van geloof hebben, volgens wat geschreven staat: "Ik geloofde en daarom sprak ik", geloven en daarom spreken we ook.

2 Korintiërs 4:13

Weet je dat je als Gods kind positief kunt spreken over je negatieve situatie en deze ten goede kunt zien veranderen? Ik zal u enkele schriftplaatsen over geloof en spreken laten zien die u zullen helpen. Romeinen 10:9 vertelt ons dat "als u met uw mond de Here Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, u gered zult worden". Onze Heer Jezus zei ook: "Wie tegen deze berg zegt: 'Blijf verwijderd en in de zee geworpen', en niet in zijn hart twijfelt, maar gelooft dat de dingen die hij zegt, zullen worden gedaan, hij zal alles krijgen wat hij zegt" (Marcus 11:23).

Lees nu nog eens wat de apostel Paulus in het vers van vandaag schreef. Zie je hier een patroon? Geloof houdt in dat je in je hart gelooft en met je mond spreekt. Jij en ik, we zijn gemaakt naar Gods beeld. Toen God voor het eerst duisternis zag, zei Hij niet: "Goh, het is zo donker." Wat deed God? Hij riep licht op door te spreken. Hij zei: "Er zij licht" (Gen. 1:3).

In het Nieuwe Testament sprak onze Heer Jezus tot de storm en die ging liggen. Hij sprak tot de vijgenboom en hij verdorde. Hij sprak tot de demonen en ze vluchtten. Hij sprak tot de zieken en zij werden genezen. Hij sprak tot de doden en zij leefden.

Evenzo, als we tegenwoordig worden geconfronteerd met duisternis op elk gebied van ons leven, of vastzitten in een storm van uitdagingen, laten we dan niet verstrikt raken in het kijken naar de problemen en wanhopen. We moeten ook oproepen wat we willen zien! Als we ons in een gevaarlijke situatie bevinden, moeten we verklaren: "De Heer is mijn toevlucht en mijn vesting." Als er een ziekte in ons lichaam is, kunnen we onze genezing oproepen door te zeggen: "Dank U, Jezus, door Uw striemen ben ik genezen!" Begin vandaag nog te spreken over uw bescherming, uw gezondheid en uw overwinning!